tag:blogger.com,1999:blog-8483346289053205719.post1651165357576785246..comments2024-03-26T00:40:59.856-07:00Comments on Peter de Rond: Nog wat oefenen voor Zoetermeer Parijs Zoetermeer, en Rotor aanpassingenPeter de Rondhttp://www.blogger.com/profile/00350286083115750538noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-8483346289053205719.post-43325475305716274352014-08-15T12:58:07.645-07:002014-08-15T12:58:07.645-07:00Je hebt gelijk, de titel doet vermoeden dat ik iet...Je hebt gelijk, de titel doet vermoeden dat ik iets aangepast heb, maar ik schrijf er niet over, sorry, ik heb de standen iets aangepast van het kleine blad en het grote blad, wat nu 53 is, maar straks 54 wordt als het beschikbaar is.<br />Je schrijft dat je hartslag 8 tot 10% lager is, wat is je snelheid hoger met dezelfde hartslag??<br />Peter de Rondhttps://www.blogger.com/profile/00350286083115750538noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8483346289053205719.post-90734340002783419922014-08-15T05:59:10.664-07:002014-08-15T05:59:10.664-07:00en welke Rotor aan passingen heb je gedaan, zoals ...en welke Rotor aan passingen heb je gedaan, zoals je in de titel aangeeft? Overigens rijden ze na een paar weken nog steeds goed, het wennen is al aardig gedaan. Ik heb geen cadans meter, maar ik rijd meer op hartslag. Ik zie, zoals eerder al geschreven, dat is dezelfde snelheden haal met een duidelijk lagere hartslag. het scheelt al gauw 8 tot 10 %.Casperhttps://www.blogger.com/profile/16610024600374326195noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8483346289053205719.post-48845211111700792602014-08-15T00:18:20.039-07:002014-08-15T00:18:20.039-07:00Hallo Wilco,
Een nadeel kan zijn dat je de eerste ...Hallo Wilco,<br />Een nadeel kan zijn dat je de eerste weken wat minder snel bent, vanwege gewenning, en op het vlakke op kruissnelheid zegt men is het voordeel minder groot, ondanks dat ik reactie's van ligfietsers krijg dat ze er wel voordeel bij hebben op het vlakke op kruissnelheid.<br />Nadeel is dat ze duidelijker duurder zijn dan de standaard tandwielen en dat de 2 bekendste merken geen sponsoren zijn van het profpeloton, Dit wordt algemeen ook aangenomen als reden dat men op dit moment niet massaal overstapt<br />Het grote voordeel is het optrekken, het klimmen en hogere cadans wat allemaal makkelijker gaat. Zeker bij onze fietsen zijn dit duidelijke voordelen, We doen er alles aan om dit makkelijker te maken, kijk maar hoeveel moeite er gedaan wordt om velomobielen lichter en stijver te maken, zodat er meer vermogen naar het achterwiel gaat, Dan zijn deze tandwielen relatief goedkoop. :-))Peter de Rondhttps://www.blogger.com/profile/00350286083115750538noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8483346289053205719.post-48046191928167790382014-08-14T23:01:30.331-07:002014-08-14T23:01:30.331-07:00Natuurlijk is mijn belangstelling gewekt door deze...Natuurlijk is mijn belangstelling gewekt door deze wondertandwielen. Zijn er naast de voordelen ook nadelen te benoemen, bijvoorbeeld in het vlakke land.<br />WilcoWilco Pomperthttps://www.blogger.com/profile/16817912165900645371noreply@blogger.com