zaterdag 10 december 2011

Trainingsrondje

Vanmiddag mijn trainingsrondje gereden, elke weekend ongeveer 100km, nu ik een racekap heb, heb je niet zoveel last meer van de kou.
Eerst mijn linkervoetgat dichtgeplakt zodat er niet zoveel koude lucht binnenkomt, nadeel is dat je weinig ventilatie hebt van onderuit en dat was ook wel te zien de laatste 20 km in de fiets. de vochtigheid beslaat op de binnenkant en loopt dan langzaam naar beneden.
Er vormde zelfs een plasje water tussen de voetgaten.
De route is langs Zurich, Harlingen, Franeker, Leeuwarden, Sneek en dan weer naar huis.
Het is donker en rustig op de weg, langs de dijk naar Harlingen en dan naar Franeker wil het met wind in de rug al gauw 50km kruissnelheid worden.
Je bent dan zo in Leeuwarden, een stad die altijd wat lastig te nemen is met de Quest, bij de stoplichten om richting Sneek te gaan is het zodanig veranderd dat ik ineens op een busbaan rij tegen de stroom in. Oeps dat is niet de bedoeling. Uitstappen en draaien en kijken hoe het dan wel moet.
Het fietspad Leeuwarden uit is zoals altijd een RAMP, tjonge jonge dat ze daar niet eens wat aan doen, maar goed. Na de snelweg overgestoken te zijn lekker op de weg naar Sneek en dan zijn we ook weer snel thuis.
Geen lekke band vandaag, is ook wel eens prettig.

Zal komende week proberen om wat oude verslagen die ik nog heb op deze blog te zetten.

1 opmerking:

  1. Er zijn redelijke fietsroutes door leeuwarden hoor. Moet ik je een paar sturen?

    groet
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen