donderdag 12 juli 2012

De Rond Velomobiel Service "Twente"




Zoals al een paar keer vermeld heb op mijn blogspot, repareer ik voor derden, dit is eigenlijk gegroeid doordat in Friesland steeds meer mensen in de buurt een velomobiel kochten die het makkelijk vonden om het onderhoud door mij te laten uitvoeren.
Hierdoor bestelde ik regelmatig onderdelen bij Velomobiel en afgelopen winter vroeg Ymte of ik voor hun een servicepunt wilde worden. Nou dat wil ik wel, maar dat wordt dan servicepunt "Twente"  antwoordde ik omdat we gaan verhuizen, nou ook goed, ook daar rijden ze, was het antwoord.

Kees van Hattem is vorig jaar ook een service punt begonnen, nu helaas gestopt, maar goed, er komen steeds meer velomobielen op de weg.
Zie daar, de behoefte voor meer servicepunten voor onderhoud.
We zijn nu een paar maanden na de uittocht uit Friesland en de boel is een beetje op regel, dus tijd om een en ander bekend te maken.

Ik heb een mooi logo laten maken, zoals jullie zien, wat uiteraard niet gebruikt mag worden door derden. Mensen die een velomobiel hebben met achterstallig onderhoud kunnen hem in overleg hier brengen. Dit geldt niet alleen voor de Quest, maar voor alle velomobielen, ook de oude type's want ik heb eerst 8 jaar met een Allweder rond gereden. Ik gebruik onderdelen en prijzen van Velomobiel.
Niet alleen onderhoud, maar ook schadegevallen neem ik in behandeling, ik ben een samenwerking met een autospuitbedrijf uit de omgeving aan gegaan.

Wat betreft mijn achtergrond, ik heb een technische opleiding genoten, eerst in de automobielsector en later in de landbouwsector, nu ben ik werkzaam in de hydraulische markt als binnendienst verkoop en technische ondersteuning. Dus met kennis van technische zaken zit het wel snor.
Ik richt me in eerste instantie op onderhoud en herstel van velomobielen. Wat er later eventueel bijkomt zien we dan wel.
Ik heb een ruime garage waar ik meerdere velomobielen in onder kan brengen.

Via mijn weblog zal ik ook een aantal aanpassingen die ik zelf toepas toelichten.

De Rond Velomobiel Service "Twente".
Brandkolk 14, 7635 LZ Lattrop.
Tel. 0541-856929

20 opmerkingen:

  1. Hoi Peter,

    Leuk dat er een steunpunt voor velomobielen in Twente komt (voor mij een beetje uit de regio, maar okay). Maar ik wou je toch even wijzen op de spatiefout in je naam. Het is 'velomobielservice' en niet 'velomobiel service'. Misschien handig dat je dit aanpast voordat je iets bij de KvK of iets dergelijks registreert. Dat staat zo knullig.

    Succes met de handel,
    Wilfred

    PS. Als ik dan toch bezig ben dan zou ik 'schade gevallen' ook als 'schadegevallen' schrijven. Anders lijkt het of de schade een val gemaakt heeft (gaat 'ie vast ook stuk door). ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Wilfred,
      Bedankt voor de tip, we hebben er nog naar gekeken, maar toch over het hoofd gezien.
      Gr. Peter

      Verwijderen
  2. Hi Peter,
    Veel succes met je nieuwe bedrijfje. Straks ook velomobielen verkopen, dan kun je je andere job opgeven. Velomobielen is toch veel leuker dan hydraulica. Alleen heb je dan geen woon-werk verkeer meer.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He, die Wim
      Hydraulica is ook erg leuk, maar wie weet.
      Gr Peter

      Verwijderen
  3. goed idee Peter!!
    ook voor beekie beetje te ver uit de richting, ik mag helaas het saai stuk Zaandam-Dronten blijven rijden....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He Beekie,
      Als je in de buurt met panne bent, weet je me te vinden.
      Gr. Peter

      Verwijderen
  4. Veel succes en vooral ook veel plezier met deze onderneming!
    Groeten Kees van Malssen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Kees,
      Als je nog goeie tips hebt hou ik me aanbevolen.
      Gr. Peter

      Verwijderen
  5. Hoi Peter,
    Goed initiatief, veel succes!
    Gr.Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hydrauliek, pneumatiek en electronica, voor mij ook dagelijkse kost (vrachtauto's en kranen) maar ik vindt het ook leuk om aan mijn Quest te sleutelen of problemen voor anderen op te lossen.
    Ik denk er ook wel eens aan te om het werk van Kees van Hattem in Noord Holland voor te zetten..geen winkel maar alleen reparatie en onderhoud maar ben tot mijn 55e nog bezet door de deeltijd brandweer dat vreet tijd en energie.
    Als ik wel ga stoppen overweeg ik het ten zeerste om mijn motorfiets heftafel etc. meer te gaan gebruiken voor velomobielisten uit Noord-Holland

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Willem,
      Dan ken je Parker Hannifin ook wel, daar werk ik.
      Gr. Peter

      Verwijderen
  7. Helemaal logisch en positief initatief, er komen natuurlijk steeds meer velomobielen bij en als het alleen al om velomobiel.nl gaat, alle door hen afgeleverde Quests, Strada's en Mango's voor onderhoud ontvangen gaat ze natuurlijk een keer boven huidige capaciteit groeien en zondermeer zelf groter worden is een risico met het economisch klimaat en tegenwoordig toch wel opkomende concurrentie op de velomobielmarkt.

    Er zijn natuurlijk al enige uitwijkmogelijkheden als Sinner, maar die hebben het vast ook druk.

    Perfect ! Dronten is natuurlijk voor mij met 24 km de meest aangewezen plaats voor herstel of onderhoud, maar als men te druk is, lange wachttijden heeft of andere beletsels zal ik zeker uitwijken naar jou nu ik weet dat je er bent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,
      Altijd welkom, het is nu al soms erg druk bij Velomobiel, vooral zaterdag's.
      Gr. Peter

      Verwijderen
  8. Hallo Peter,
    Ik ben blij dat je een velomobielonderhoud-servicepunt gaat beginnen!
    Kan meteen al een probleem melden. Maar waar mag ik dat doen?Groetjes,
    Wim Rutten
    Zutphen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Wim,
      Email adres pgdrond@gmail.com of bel me ff.
      Want de beller is sneller.

      Gr. Peter de Rond.

      Verwijderen