dinsdag 3 juli 2012

Lekker vissen, en barbecueen.

Wim Benerink met 66cm snoek
Afgelopen week hoorde ik dat de mannen van de buurt zouden gaan vissen, leuk maar ik ben geen visser.
Maakt niet uit zei Grytsje, lekker gezellig meedoen, ja waarom niet. Dus erheen en op de vraag of ik ook spul had, nee dus, nooit gevist en geen spul, maakt niet uit. Ik kreeg materiaal van een andere visser die een extra  hengel bij zich had.
Nou daar sta je dan met een pier aan je haak en te kijken naar een klein dobbertje, oeps dobber weg, ophalen die hap, ja een vis eraan, 5 min later weer dobber weg, weer een visje eraan, allemaal van 18 cm lengte. Ja, ja wordt er al geroepen, meneer heeft nooit gevist.
Maar goed, nu bleef het rustig en ik had ff rust, na weer wat vreten aan de pier had ik weer beet, maar  nu viel de vis net voor de wal weer in het water, later nog 2 keer beet gehad waarbij een de haak zover achter in de keel zat, dat we hem moesten uitgraven :-))
Tijdens de barbecue later op de avond kreeg ik de tweede prijs mee en de melding dat ik het volgend jaar mag organiseren samen met een buurman.
Al met al een leuke avond waarbij ik dus heb mogen proeven van het vissersleven.

Het was in ieder geval mooi weer.
Dag erna de verjaardag van vrouwlief waarbij we weer zouden gaan barbecueën, Mooi wat spul ingekocht en met elkaar afgesproken dat we wat langer bezig zouden zijn, anders was het barbecueen met 1 uur voorbij, nu zouden we gezellig lang genieten, en dat lukte mooi, na 3 uur ging hij uit, en hadden we onze magen gevuld en lekker gekletst met elkaar en Grytsje haar verjaardag gevierd.
Het weer was geweldig mooi en we konden tot na 10 uur buiten zitten en genieten van het uitzicht, verhalen en streken die we uithaalde met elkaar, nog een kleine foto sessie gedaan bij de houtbult waarbij de echte houtzagers boven kwamen drijven. Details zal ik jullie besparen. :-))

1 opmerking:

  1. Wat een verschil!
    Eerst met 40+ gemiddeld woon werk-verkeer en dan nu wortelschieten langs de waterkant.......;-)

    BeantwoordenVerwijderen