donderdag 26 juli 2012

ff mountainbike met collega's

Er zijn er 4 overgebleven, Wilbert, Marleen, Peter en Erik die de  foto neemt.
Nu we in het mooie Twente met al zijn bossen en hoogteverschillen wonen, tenminste hier in Lattrop. Kwam het idee om een mountainbike te kopen, mede doordat collega's wel eens met elkaar gaan fietsen.
Nou zo gezegd en gedaan, een gebruikte mountainbike gekocht en hup gisterenavond mee met het spul.
Ik heb nog nooit aan deze sport gedaan, en dit uitvoerig aangegeven aan de collega's.
Ik ging mee op mijn oude gympies, want fietsschoenen voor de mountainbike heb ik nog niet, en de fiets heeft gewone trappers. We zijn met 6 man en 1 vrouw begonnen en al vanaf het begin de gang erin, "kom op Peter wel aansluiten jongen", ja, ja, zit er voor het eerst op hoor.
Ze dachten, ff testen natuurlijk, tjonge wat een gedraai en gekeer, steeds remmen, schakelen, sturen, aanzetten en proberen de grootste obstakels te ontwijken op de smalle paadjes.

Wat is de natuur mooi hier, ongerept en veelvuldig aanwezig, maar door de onbekendheid van parcours en snelheid die opgelegd word is van het genieten niet veel gekomen op dat gebied.
Maar goed, na een tijdje duiken we ineens een groot gat in waar je ook weer uit springt en gelijk een bocht moet nemen, jemig, nu moet het niet gekker worden schiet er nog door mijn hoofd. De laatste in de rij, moet het bekopen met een val, en houd het voor gezien, wat krassen op het gezicht en vandaag bleek ook nog een rib gekneusd.

We gaan met zij'n zessen verder, de smalle paadjes worden afgewisseld met brede asfalt wegen en weer bochtige smalle steile paadjes omhoog en omlaag. sterk wisselend parcours waarbij zelf over omgevallen bomen gesprongen moet worden. Na veel bos volgt op het laatst nog een 8km rechte parallel weg van Denekamp naar Oldenzaal, waar ik het gas erop zet, eerst volgen er nog 3 collega's maar na een paar keer kop wisselen blijft Erik nog over. Met de Quest rijd ik hier s'morgens ook altijd en we benaderen bijna dezelfde snelheid, we jagen elkaar behoorlijk op en geven ook gelijktijdig op.

Al met al een hele leuke avond om zo met collega's door de bossen te raggen, we spreken af om het vaker te doen. Het is erg intensief op deze manier fietsen en ik voel me na het douchen ook anders moe dan als ik met de Quest gereden heb. Een goede training, geen last van spieren gehad, alleen het smalle zadel is weer terug, na een groot aantal jaren. PIJNLIJK.
Saluut.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten