vrijdag 16 maart 2012

Zo, dat is best hard

Tjonge al weer 2 weken niks laten horen, maar tja als alles zijn gang gaat en er niet veel bijzonders gebeurt, tja dan valt er ook niet veel te melden. De ritjes naar huis zijn altijd leuk om met zulke hoge snelheden naar huis te rijden, tussen Oldenzaal en Denekamp, constant  tussen de 50 en 60 km met een piek van 70, dat geeft de burger moed.
S'morgens ligt mijn gemiddelde rond de 37,5km en terug naar huis rond de 42km, ben benieuwd wanneer het dag gemiddelde 40km gaat worden, zal wel niet zo lang meer duren denk ik.
Vandaag maar eens via een omweg naar huis. om 5 uur achter het bureau weg en ik was om 10 over 6 thuis.
Dat maakt 70min incl omkleden, wat ongeveer 10min vraagt. De afstand die ik gefietst heb is 42km, het gemiddelde was 41,8. Als je dan bedenkt dat ik eerst wat vlak werk heb gedaan, Oldenzaal, Hengelo, Beuningen, Weerselo, Tubbergen,  via Vasse, Ootmarsum, (veel klimmen en dalen) en via  Fleringen naar Lattrop wat weer wat vlakker is.
Voor Vasse stond het gemiddelde op 43, in Ootmarsum stond die op 40.4 en thuis weer op 41.8.
Gisteren en vandaag zonder kap gereden, is wel leuker, niet zoveel lawaai aan de oren en met een windschermpje erop, ontwerp "de Rond", verlies ik niet zoveel snelheid ten opzichte van de kap.

Hoe bevalt het wonen in Lattrop, het huis bevalt prima, ruim, degelijk gebouwd, voorzien van veel luxe, vinden wij wel tenminste, we slapen hier als marmotten, heerlijk. De houtkachel bevalt bijzonder goed, ook tijdens de dikke vorst was de CV niet nodig, de houtkachel aangesloten op de CV hield het hele huis warm, zelfs de gang.
Afgelopen vrijdag de Norber party gehouden, het is wat een Duitse gewoonte waarbij de buren voor elkaar zorgen, Leuke avond gehad, en goed kennis kunnen maken met de buren. Afgelopen weekend zijn alle kinderen geweest met aanhang, reuze gezellig en druk uiteraard, maar we konden ze allemaal bergen, mooi man, echt genieten. Afgelopen woensdag een infrarood sauna gekocht en gelijk met zijn tweeën, 's avonds uitgeprobeerd, 53gr. ja dan ga je wel zweten, doe ik normaal alleen maar in de fiets.
Grytsje is vandaag met dorpsgenoten en de burgemeester zwerfvuil aan het weghalen geweest uit het dorp, er was een landelijke actie, NLdoet, zie foto, waar de koningin ook al actief mee is geweest zag ik op internet.
Het leuke was dat de burgemeester ook een Fries is, zodat Grytsje weer ff in de memmentaal kon babbelen.
Door zulke activiteiten wordt ook gelijk bekend in het dorp, iedereen vraag of er een motor in mijn fiets zit, Grytsje dan weer uitleggen, nee, het is een fiets en hij moet trappen in dat ding.
De buren vinden het heel speciaal, dat je zo hard kunt rijden, tjonge jonge 50km op het vlakke, en een piek bij Oldenzaal van 70, tja zeg ik dan, en in Sauerland heb ik er wel 110 mee gereden, en dan vallen de monden echt open.
Nou eerst maar weer weekend houden, en morgen weer dingen aanschaffen voor het interieur.
Saluut.

3 opmerkingen:

  1. Hé die Peter,
    Schermpje 'ontwerp de Rond' vraagt wel om een foto. Daar willen we natuurlijk alles over weten :).
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je rijdt al mooie rondjes door Twente, maar ook wel bijzondere omwegen als je Vasse, Ootmarsum, Fleringen, Lattrop rijdt. Weet je zeker dat je niet door Fleringen kwam tussen Weerselo en Tubbergen?
    Een standaard rondje van mij: Hengelo, Oldenzaal (piek 60 op open ligger), Denekamp, Lattrop, Ootmarsum, Albergen, Zenderen, Hengelo.
    De Hooidijk is ook mooi naar Vasse, dan noord (niet over de klinkers, amar iets verder om) naar Getelo, in Getelo rechtsaf (klimmetje, lekkere afdaling), rechtsaf Uelser diek, 1e links, rechtsaf Laagseweg naar Ootmarsum.

    mvg,
    Sake

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sake,

    Ik zie dat je Twente beter kent dan ik, misschien een keertje samen rond rijden, kun je me de mooie plekjes, fietspaden laten zien.

    Gr. Peter de Rond.

    BeantwoordenVerwijderen