dinsdag 22 maart 2016

"Service" De Rond Velomobiel Service en conditie.

Eerst maar ff het hout uit de kar.
Wat doe je als je een verzoek krijgt om te helpen als een velomobielrijder belt met een niet werkend freewheel. Bart belde, mijn freewheel trapt door, en ik kan niet komen fietsen.
Tja dat klopt, ik moest toch die kant op de volgende dag, tenminste een stukje, dus de dakdrager op de auto, aanhanger erachter voor het hout wat ik zou ophalen, en op tijd op pad. s'middags het achterwiel eruit, een ander freewheel erop en de boel weer in elkaar, zodat ik om 5 uur Bart kon bellen dat hij weer klaar was.
Omdat Bart niet zo mobiel is, en Lattrop een beetje achteraf ligt, de volgende dag de fiets weer terug gebracht, want de dakdrager zat nog op de auto. :-)

Bart had een grote brede glimlach toen we de fiets terugbrachten. En dat maakt weer een boel goed.
"Weer verliet een tevreden klant het pand" zeg ik dan maar.

Hoeveel grond kan er in een wielkast zitten
Afgelopen weekend weer mijn eerste trainingsrondje, drie weken terug zwaar de griep gehad, en eigenlijk niet veel gefietst na de tijd, maar omdat de brevetten er weer aan komen, moet er wel wat gebeuren om in beetje in conditie te zijn, want achteraan rijden, nee dat is niet mijn stijl.
Als ik naar buiten gaat is het weer herfstachtig en niet aantrekkelijk. Maar met de kap erop heb je daar niet veel last van.
Ik besluit om eerst door Duitsland te fietsen naar Hardenberg, en dat blijkt een juiste keuze, want dat is tegen de wind in, maar veel door bos, dus heb ik daar minder last van. Als ik Duitsland uit rij het open land van Nederland in, merk ik dat er behoorlijk wind staat. Het gemiddelde viel wat tegen, en uiteraard zoek je het eerst bij jezelf, maar de wind blijkt ook een tegenstander te zijn.

Positieve is dat terug de wind zich van de goede kant laat zien door je te helpen.
Onderweg pas ik zoals gewoonlijk de route wat aan, en ik kom na 108 min (all in) weer thuis met 75 km op de teller. Gezien de situatie, zoals hierboven geschetst niet onaardig, vind ik zelf.

Komende zaterdag vanuit Zwolle het eerste brevet, 200 km, volgende maand, een 400 km brevet, en als deze twee goed gaan, en mijn achillespees is tevreden, dan kan het maar zo zijn dat er nog een ritje van 1400 km deze zomer verreden wordt.
Saluut.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten