zondag 15 januari 2017

Wat gaan we doen in 2017 !!

Winters landschap
We zijn 2 weken onderweg en de plannen zijn wel duidelijk nu. Sta nu ingeschreven voor 4 verschillende Elfstedentochten. Het is nog afwachten of ze allemaal doorgaan, maar 3 zijn zeker.

Nieuw is de Friese Elfsteden wandeltocht, Tom en ik gaan deze uitdaging aan. Hij wil 1 keer lopen en ik doe mee omdat ik dan het Elfstedenbrevet krijg van schaatsen, fietsen en lopen. Ben eigenlijk geen loper. Maar goed, afwisseling van spijs doet eten.
Er zijn ongeveer 1500 mensen in Nederland die dat hebben.

Ook de nodige brevetten en Londen Edingburgh Londen 2017, staan in de planning. Tom wil niet mee, wel jammer maar helaas. Met het doel om het hem nu uit te fietsen. Met de ervaringen van 2013 moet het lukken, maar vindt het een hele onderneming, omdat het in Engeland is. Liever doe ik zoiets dicht bij huis. Maar DCT 2016 vind ik vanwege het vlakke weer niks aan. Tja een mens is soms wel wat kieskeurig.

Ben al begonnen met lopen, want de Elfsteden wandeltocht moet in 5 dagen gebeuren met elke dag tussen de 40 en 50 km, dus zonder training wordt dat lastig. En 1 week na de wandel editie is de fiets Elfstedentocht, dus tja, het zou wel mooi zijn als ik de wandeltocht zonder blaren af kan maken.

Met een paar weken de winter Fiets Elfstedentocht, maar dat is al bijna een bekende, misschien nog de schaats versie, dat zou wel de kers op de pudding zijn. De droogtraining heb ik alvast maar opgepakt, you never now.

Het is in ieder geval al mooi winters hier in het oosten van het land. Afgelopen vrijdag moest ik de quest de straat uitdrukken om naar het werk te gaan. Maar dat komt ook omdat dit een doodlopend stuk is.

Maar goed, als alle sport activiteiten dit jaar afgelopen en gedaan zijn, ga ik mooi een trektocht door Oost Canada maken, (auto), dus dat is een mooi vooruitzicht.
Voor de rest is het mooi afwachten op wat er staat te gebeuren en dan zien we hoe we het oplossen.
Saluut.

4 opmerkingen:

  1. 200 km lopen brrrr... en dan nog wel met een Quest in de schuur. Maar veel succes hoor. Groeten Benny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sportief jaartje wordt dat. Kompleet het tegenovergestelde van de mijn komend jaar. Verhuizing, daardoor komend jaar klussen. Met 2 km is de woon-werkafstand zelfs te klein voor de Quest. Derhalve deze nu maar verkocht. Als het klusjaar voorbij is maar kijken naar een nieuwe velo of open ligger.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Dirk, ja ik zag je spullen te koop staan, jammer maar voor het moment waarschijnlijk het beste. Ik hoop je na het klusjaar weer eens tegen te komen tijdens een tocht. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen