maandag 7 november 2022

BRM 200 km rondje radio Kootwijk.

Stempelkaart afhalen.
We hebben weer wat tijd om een rondje te fietsen, de keuze is gevallen op een route die nieuw is, tenminste voor mij. Vanuit Dronten de veluwe over naar Arnhem en dan weer terug (over een klein stukje veluwe) naar Dronten terug. 

Er staan zo'n 70 deelnemers aan de start waaronder 3 velomobielen, dat is wel eens meer geweest! Maar goed, we starten weer met zijn allen tegelijk, wat ook wel leuk is. 

Buiten Dronten raak je de racefietsers toch wel gauw kwijt en is het weer de eenzame ligfietser die de route volgt. de eerste 45km gaan langs de randmeren en de luxe huizen die daar gebouwd zijn, uiteraard met zicht op het water. Bij Nijkerk gaan we het oude platte land op, en is het meer keren en draaien, wat ik toch wel leuker vind.

Lijkt erop, maar kan beter.
Tegenwoordig is het stempelen niet meer zo nodig, met al die selfies, er wordt meer gefotografeerd dan gestempeld :-) Dus uit de fiets bij de genoemde plaatsnaambord en proberen een zo'n goed mogelijk beeld te krijgen van jezelf en het bord. Nou voor de eerste keer kan het ermee door. 
Bij het instappen controleer ik toch maar even de bandenspanning en die is rechtsvoor niet denderend, het ging al niet zo snel. Na enige barren erbij gaat het gelijk een stuk beter. maar we zijn net Garderen uit en linksvoor lek. :-(
Gelukkig heb ik 2 setjes 20" nieuw in de krochten van de Milan gelegd, dus de eerste kan er om heen.

Duimen dat het hierbij blijft, want het is wat vochtig op de weg en temperatuur laag. Wat wel erg hinderlijk is dat we de hele morgen naar het zuiden rijden met volle zon, je ziet soms geen bliksem op de GPS omdat je tegen de zon in moet kijken.

Maar goed we gaan de veluwe op en Eva heeft alle paadjes die er zijn in de route opgenomen dus het gemiddelde maakt ook een vrije val. Na wat gekronkel en smalle paadjes met tegenliggers komen we bij radio Kootwijk, en ik besluit maar weer eens de bandenspanning te controleren.
Radio Kootwijk.

Nou mooi mis dus, slappe hap, ook hier een nieuw setje erom. Nu maar hopen dat het bandenverhaal nu heel blijft. Ondertussen merk ik wel dat met 3 keer fietsen in de week van 40 km woon werk, totaal op 1 dag, de conditie ook niet meer is wat het geweest is. Pff het valt niet mee en de bulten bij Arnhem moeten nog komen.

Maar goed gewoon doordraaien, ben alleen dus ik hoef me niet op te blazen. Na 100 km zijn we bij Arnhem en de eerste bult van 100mtr hoogte dient zich aan en daarna is het koffie bij cafe Woodz.

Een collega velomobielrijder vraagt hoe het gaat en ik geeft aan dat wel redelijk gaat, maar door mijn binnenbanden heen ben, ik krijg er eentje te leen van hem, wat in dank aanvaard wordt natuurlijk. Hierna blijven de banden heel, en kan ik goed doorrijden, ook de wind helpt mee. Op een gegeven moment moeten linksaf op de route en het fietspad is in groot onderhoud, dus er staat een groot hek dwars over het fietspad. Maar ervaring leert dat je er altijd nog wel langs kunt, en het is zaterdag. Dus de onderhoudsploeg heeft weekend.

Een collega randoneur doet het hek opzij zodat we er door kunnen, en we gaan erlangs, is goed te doen, zelf met de driewieler, aan het eind weer een hek en een gaatje waar ik door kan, op het zelfde moment komt er een groep racefietser aan die vraagt of ze over het fietspad kunnen, Ja hoor, als het mij lukt, lukt het jullie ook, mooi zeggen ze en gaan een voor een door het gaatje waar ik net gebruik van zou willen maken. Nou voordat de hele groep er door is, dat duurt wel ff, er is er niet eentje die het in zij'n bol krijgt om mij voorrang te geven als eenling, moet er wel op lachen.

Hierna schieten we het platteland weer op waar ik mooi door kan halen, terug naar Dronten, en wat racefietser kan inhalen die wat sneller over de bulten gaan. In Epe weer een selfie.
deze is beter gelukt.

Zo dat is ook gelukt, nog een stukje veluwe en dan langs Kampen over een sluis de polder in.
Bij de boerderijen zie ik de karakteristieken schuren staan die de landbouwschuren kenmerken in de polder. Van die betonsegmenten die bijna vierkant zijn. Toch een apart gezicht, ook omdat ik op zo'n boerderij geboren ben in de NOP.
Al met al ben ik tegen half 5 terug in Dronten, en kan daar voldaan afstempelen bij de organisatie na het tonen van mijn selfies.
Totale afstand is dit keer 203km en het gemiddelde volgens GPS en kilometer teller is 31km, aantal hoogtemeters 504mtr. Een droge tocht met 3 pomp activiteiten, de eigenaar van de binnenband was ook nog aanwezig dus ik kon het geleende spul in originele toestand mooi terug geven.
Saluut.

Gereden route.







1 opmerking:

  1. Dat was dwars door onze achtertuin Peter. Mooie rit. We kwamen Eva tegen bij het uitzetten van de rit afgelopen winter. Tja 3x40 km p/w ww verkeer zet idd niet veel zoden aan de dijk merk ik ook. Ben het aan het opkrikken voor OBT. Dat moet een heen en weerje worden op 1 dag. De ovale doen het heerlijk hoor

    BeantwoordenVerwijderen