woensdag 25 januari 2023

Ff fietsen met "Mooi Twente".


 Ik had weer eens tijd om mee te rijden, en daarnaast wil ik wat dingen uitproberen met de Garmin GPS Edge 1030 Plus. Tot vorig jaar gebruikte ik een gebruikte Garmin Origon, tot dat hij het niet meer deed. 

Deze Edge is wel een heel ander ding en in mijn ogen wel eens eigenwijs. Want van een track maakt hij een route, is soms handig maar soms niet, want als je verkeerd rijdt gaat hij dingen doen die niet altijd handig zijn.

Maar goed, door te proberen leer je het apparaat wel beter kennen. Nu wou ik kijken of ik tijdens een rit kon wisselen van track, nou zoals je ziet, is het niet helemaal gelukt, want hij begint pas na 50km :-).

Wel is het grappig dat je via connect op je mobiel dit plaatje kunt halen, waarbij je kunt zien wat je snelheden zijn geweest, het blauwe gedeelte is het samen rijden en terug naar Lattrop is duidelijk te zien dat ik de stal ruik.

Maar goed, we waren met zijn 7nen, waarbij 1 twee wielen heeft, en lekker open rondreed, brrr, best wel koud zo rond het vriespunt. De rest zat lekker weggedoken in zijn velomobiel. Ik had de kap compleet op de Milan dus lekker beschut.

Na koffie en appeltaart uiteraard met slagroom om 10 rijden en we zijn het rondje rechtsom gereden, halverwege uiteraard ook weer koffie met appeltaart en het witte spul. 

Bij Rijssen hebben we nog de nodige hoogtemeters gepakt en daar is het leuk rijden. Hof van Twente is een erg mooie landelijke omgeving, waar je kunt zien dat het goed toeven is voor degene die er wonen. mooi landelijk gebied, weinig bebouwing. 

Aan het eind van de rit nog even bij de organisator langs die ons uitnodigde voor een bakje, en discussie over velomobielen en uitvoeringen en onderhoud wat je jaarlijks toch wel moet doen om probleemloos te blijven rondrijden.

ff overleggen.
Saluut.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten