woensdag 24 september 2025

Boekelo, 400km brevet

Na LEL kreeg ik de vraag van Tom of ik zin had om nog een brevet van 400km te rijden.
Eeeeeu, ja, waarom niet, eentje vanuit Boekelo, wat voor mij bijna naast de deur is. 
Alleen in september is het altijd zo maar donker voor mijn begrip, en de start is op 9 uur, dan is het al donker. en het wordt pas tegen 7 uur licht.

Dan fietst je bijna 10 uur in het donker, in de zomer is dat veel korter, maar goed, die 10 uur overleven we ook wel weer, als het weer maar redelijk is. Nou de vooruitzichten waren spannend en de dagen ervoor leek het dat het na zaterdagmiddag de nacht en zondagmorgen droog te blijven.

Het plan is om naar Boekelo te fietsen, maar de onweersbuien kwamen wat later in Lattrop aan, dus snel de Snoek L op de auto, watje zei Tom. Gelukkig bleef het na 9 uur droog, alleen de straten bleven de hele nacht nat, dus voor ons heeft het regelmatig geregend.

Het traject ging voor een groot gedeelte door Duitsland onder Munster en Osnabruck door, en dan langzaam weer terug naar de grens. Een hele mooie route staat er op de website, alleen in het donker zie je er niet zoveel van!

Omdat Tom een beetje last heeft van nachtblindheid rijdt ik altijd op kop en op de binnenwegen moet je goed opletten waar je moet afslaan en zo, dus af en toe schiet je dan te ver door, grrrrr.
De Duitse binnenwegen zijn echt slecht bij tijd en wijle, je rammelt je fiets uit. Het zijn van die lappendekens, en elk lapje is hoger dan de rest, echt niet best, dan zijn we maar verwend in Nederland met al die vlakke wegen en fietspaden.

Tegen 7 uur wordt het licht en wie schieten een tankstation in voor een broodje, mmmm lekker. Later nog een keer bij de Mac langs voor een beetje maagvulling en dan snel op Boekelo aan. We zijn om half 2 terug en kunnen de track laten zien ter goedkeur zodat we de laatste stempel krijgen van de organisator.

In november en december nog 2 x een 200 rijden, die zijn overdag bij licht, is wel zo aardig om te doen.
Saluut.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten