zondag 16 maart 2014

Ruilsysteem voor aangepaste demper achtervering Velomobiel.

Vorig jaar september een bericht op mijn blog gezet over hoe ik mijn achtervering heb aangepast, om het harde uitveren tegen te gaan van de standaard demper.
Er zijn verschillende Quest rijders die het hebben laten aanpassen met positieve reactie's.
Ook zijn er mensen die me een mail sturen die het zelf doen, met extra vragen en opmerkingen.

Nu zit ik in een gebied waar de Questen nog niet dik bezaaid zijn, en de meeste zitten hierdoor redelijk op afstand, maar ik kan me voorstellen dat er meer Velomobiel rijders zijn die dit wel willen teopassen. Maar opzien tegen de afstand, of tijd dat ze de demper kwijt zijn, bij opsturen. Voor deze mensen is er de mogelijkheid, een aangepaste ruildemper die je kunt bestellen.
Ik stuur een aangepaste demper op. Die kun je eenvoudig monteren, waarna je de oude terugstuurd naar me. Deze pas ik aan, en voorzie hem van nieuwe onderdelen daar waar nodig, zodat hij naar de volgende klant gestuurd kan worden die dit wil hebben.

Hierdoor kun je gewoon blijven rijden, want het verwisselen van een demper is een klein klusje.
Het voordeel van deze aangepaste demper is dat hij het normale veergedrag heeft wat je gewend bent, alleen bij snelheidsdrempels niet de kont van de fiets omhoog gooit.

Uiteraard heeft elk voordeel een nadeel, er probeert ieder op zijn manier het beste eruit te halen, naar mijn idee is dit een redelijk alternatief met weinig kosten. En de reactie's zijn ook positief.

Als je belangstelling hebt, stuur me een mail en ik regel het.
Saluut.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten