maandag 1 december 2014

De Rond Velomobiel Service "Twente", Dealer Rotor tandwielen

Q-XL buitenblad.
Na een 6-tal maanden van zelf monteren en uitproberen, en montage voor derden, ben ik nu aangesteld als dealer van Rotor.
Ik krijg nu rechtstreeks ondersteuning van Rotor, en ga verder met het promoten en toepassen van het begrip van ovalen tandwielen.
De klantenkring bestaat ondertussen al ook niet meer uit alleen Nederlandse klanten, ook klanten uit Duitsland en Belgie weten hun weg te vinden naar Lattrop.
Een en ander wordt sterk ondersteunt door mond tot mond reclame. Dit is ook als vanouds de beste reclame die je kunt krijgen.


In overleg met Rotor ga ik een paar actie's op touw zetten om de toepassing nog meer te promoten.
Afgelopen weekend weer een paar klanten gehad, net onderstaande reactie per mail ontvangen.

Hallo Peter

Het ging goed, het is net of je de wind in de rug hebt, de cadans ligt hoger en is goed vol te houden.
Ik heb er een goed gevoel bij ,de weg naar huis ging een stuk sneller .

Hieronder nog een mooi stukje promotie tekst:

Meer vermogen uit uw inspanning!
Op het punt dat u het meeste kracht kunt zetten heeft u met Rotor Q-rings de grootste tandwieldoorsnede en op het dode-punt (onderin) heeft u de kleinste doorsnede! Klinkt heel logisch en dat is het eigenlijk ook! Hoe rond je ook hebt geleerd te trappen, je trapt ALTIJD ronder met een Q-Ring! Gewoon omdat je gebruik maakt van een bredere groep spieren. Omdat je bij de Q-Rings een heel andere manier van trappen krijgt, wel is het zo dat er andere spieren getraind moeten worden. Duidelijk staat ook in het trainingsschema dat je de "Q-Rings niet moet proberen rond te trappen". Hiermee wordt bedoeld dat de Q-Rings geen ronde tandwielen zijn en het ook niet worden! Je moet de manier van trappen veranderen. Ik durf haast te stellen dat je terug moet gaan naar af (tijd van de toeclips) en je vooral richten op de slag naar beneden! Want DAAR ligt je grootste kracht!! Vanuit die "ouderwetse" positie ga je weer bouwen aan het "rond trappen"!  

Voor de rest is het koud weer om te fietsen, morgen de kap maar weer gebruiken, zitten we toch nog een beetje warm.
Saluut.

11 opmerkingen:

  1. Dag Peter, zijn deze kettingwiel alleen voor ligfiets toepassing ivm. de lagere ketting?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Wim, deze tandwielen kun je op alle fietsen gebruiken/monteren, dit omdat er rondom montage gaten zitten voor je crank, anders gezegd, je kunt het tandwiel(en) in elke gewenste positie monteren ten opzichte van je crank, hierdoor voor jou de beste afstelling, is nl. bijna altijd persoonlijk ivm soort fiets, beenlengte en kettingloop.

      Verwijderen
    2. Ik rij met Rotor crankset op mijn Vollblut (PowerLT3D) met ronde kettingwielen is dat dezelfde fabrikant als van de ovale kettingwielen?

      Verwijderen
    3. Ik weet dat er in het verleden wel getest is met ovale kettingwielen bij Shimano maar in de wielerwereld is dit nooit een succes geworden alleen triatleten hebben het een tijd volgehouden omdat het beter zou zijn om na het hardlopen met ovale kettingwielen te rijden. De wielerwereld is van nature vrij conservatief maar dit is de laatste jaren wel wat verandert. Eerst maar podiumplaatsen en dan gaan we overstag voor iets anders is dan ook vaak het motto

      Verwijderen
    4. Hallo Willem, Klopt deze tandwielen zijn van Rotor, ze maken ook crankstellen, ze zijn daar aardig goed in. In de negentiger jaren heeft Shimano dit ook toegepast maar precies verkeerd, hierdoor kregen fietsers knieklachten en ovaal een slechte naam, Shimano is er ook zelf mee gestopt.
      Nu wordt de techniek door Rotor goed toegepast, maar heeft nog wel last van de slechte naam en smaak die Shimano achter gelaten heeft als erfenis. Froom, Wiggens en Marianne Vos rijden podium plaatsen met Ovaal. Dus dat spreekt aan.

      Verwijderen
  2. Dag Peter,

    Dat is een mooie erkenning voor je promotiewerk voor de ovalen! Proficiat!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd Peter!

    Als de mijne versleten zijn weet ik waar ik naar toe moet :)

    Groet,

    Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oke, maar dat duurt nog jaren, ze zijn erg slijtvast. Vooral als je ze regelmatig smeert.

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Peter, is er dan ook een soort handleiding of vuistregel om de kettingwielen te monteren ivm. hoogste koppel, stand van voet/enkel of moet je dat zelf uitvissen? ik heb in de Rotor crankset een vermogensmeter zitten waarmee je kunt uittesten op welk montagepunt het vermogen optimaal overgebracht wordt maar de meest Velonauten hebben dit niet in hun fiets

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Willem, Ik heb de Quest, Quest XS, Mango en Strada op papier staan wat maten betreft van het frame werk voorin. Hierdoor kan ik precies uitmeten hoe de tandwielen gemonteerd moeten worden voor het beste resultaat. De afstelling is afhankelijk van de beenlengte, zithoogte en waar je bovenste dodenpunt zit. Als ik die info heb kan ik de tandwielen zo monteren dat het grootste krachtmoment op je ketting ontstaat als je zelf het hoogste vermogen levert. Als je hier komt kan ik ze voor je monteren en je derailleur aanpassen zodat je ondanks het grote verschil in tandwielen ze toch alle drie kunt blijven schakelen. Ook kan ik ze met een handleiding opsturen met een aangepaste derailleur. Mijn mail adres is pgdrond@gmail.com of je belt ff.

    BeantwoordenVerwijderen