vrijdag 27 februari 2015

Al meer dan 100 stuks.

Ben ik net voor de jaarwisseling dealer geworden van Rotor, nu is het zover dat ik het predicaat Premium dealer Rotor, specifiek voor de ligfietsmarkt, verworven heb.
Al met al niet slecht.


2 weken terug voor de aardigheid maar eens de hoeveelheid geteld die vanaf mei 2014 al door de handen gegaan zijn, in 9 maanden tijd 105 stuks. Een mooi aantal.
En zeker niet alleen op ligfietsen gemonteerd, ook al verschillende racefietsen gehad, en uiteraard mijn eigen mountainbike.



Volgende week zal ik een prijslijst publiceren waarin alle prijzen staan van datgene wat men hier kan halen, niet alleen de tandwielen maar ook de aanpassingen die ik toepas en aanbreng op de velomobielen en het dakframe met oprijgoten.
Hierdoor kunnen de mensen zien wat het kost, men geeft aan dat men dit graag ziet.

Heb nu de nieuwe Quest één week in gebruik en van lieverlee pas ik hem aan naar mijn eigen wensen, doordat het een standaard Quest is, ben ik daar wat langer mee bezig, want als je 4 mnd de tijd hebt dan bestel je hem custom-made, dan zijn de wensen verwerkt in de fiets.
Doordat ik de oude ook in de garage heb staan, kan ik mooi vergelijken, en dan draai je aan het voorwiel van de oude, daar zitten de specifieke keramische lagers in, en al bij het optillen begint het wiel vanzelf te draaien, vanwege het ventiel wat bovenin staat, en naar beneden wil, omdat het het zwaarste punt is. Doe je dit bij de nieuwe met standaard lagers, dan a, beweegt het niet, en b, als je hem een drukker geeft staat hij na 1 omw. stil. Tja, denk je dan, moet nog inlopen dus.

Deze week met zijn tweeën in het donker gefietst en dan geeft de oude lamp op dim stand meer licht dan de lamp die er nu inzit. Tja, voor brevetten rijden niet handig. Misschien één gaan gebruiken op een spiegelsteun.
Wel kun je merken dat de body veel stijver is en strakker rijdt, ook het voorframe wat altijd tijdens het klimmen bewoog, doet dit bijna niet meer, alle beweging eruit halen zal niet lukken, omdat de trappers ook rond moeten draaien, misschien een steun naar boven zou dit kunnen verhelpen, maar is optisch niet zo'n leuke oplossing als er 2 bouten door de kap steken. Nu zit er wel een steun naar onderen.

Heb nu een cassette 11-32, maar dat is duidelijk een andere dan die ik had, ik mis de 13 in het setje en dan bij 45 een stapje maken met 2 tanden verschil, van 14 naar 12, is net teveel van het goede, vroeger kon je je eigen cassette samenstellen met losse kransjes,
Nu kan dat bijna niet meer, misschien naar een 10 speed, maar dan is de 14 weer gevlogen in dat setje, Het mooist zou ik 11,12,13,14,16,18,21,24,28,32 willen hebben, loopt lekker strak op. Nog maar eens zoeken.
Saluut.

14 opmerkingen:

  1. ik ben wel geintreseert in de prijzen lijst en artikelen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan toch gewoon zelf je cassette opbouwen? 11-21

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Willem, ja dat is dan ook de enigste manier, ik begreep dat de Quest binnenkort standaard met 10s uitgevoerd gaat worden. ben dus net wat te vroeg.

      Verwijderen
  3. Zoals Willem al zegt: zelf je cassette opbouwen. Eventueel neem je een "vaste" cassette en slijp je de pin-kopjes af, waardoor het alsnog een losse cassette wordt.
    Een verloop zoals je schetst is inderdaad veel beter dan 12-14-....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die pennetjes hebben eigenlijk helemaal geen dienst, alleen dat ze de boel bij elkaar houden bij demontage.

      Verwijderen
  4. Hallo Peter,

    Mooi aantal Q-rings verkocht! En nog veel potentieel op de weg........
    Als je een beetje zoekt moet het toch nog wel mogelijk zijn zelf een cassette te bouwen denk ik? Of je volgt het advies van Kees gewoon op dan kom je er ook!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Adri, er is nog genoeg te doen, gelukkig begint het dakframe ook aardig te lopen, dus zijn we niet alleen afhankelijk van Rotor.

      Verwijderen
  5. Peter, van de vaste cassettes ben ik ook niet zo'n fan. Ik rijd eigenlijk standaard een 57-14. En kan dan doorhalen naar de 50. Alleen in de wintermaanden is dit te zwaar en wil ik eigenlijk een 15 kransje achter, maar helaas ik moet terug naar de 16.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die vaste cassettes is een gedachte van de weggooi maatschappij, je moet dingen wegdoen die voor 70-80% nog goed zijn. Waardeloos.

      Verwijderen
    2. Ook ik vond de standaard cassette niet ideaal. Mijn fietsenmaker stelde voor om een aangepaste cassette te bestellen van Miche. Ik kon elke combinatie kiezen, en een paar dagen later had ik 'm binnen. Kostte ergens rond de 30 euro.

      Verwijderen
    3. Heb bij Miche gekeken, maar kon geen 11-32 vinden, 12-28 was de grootste. En met al die bulten die ik af en toe heb, dan is 11-32 wel een must.

      Verwijderen
  6. Mooie prestatie Peter!

    Ben wel benieuwd naar de oprijgoten/dakdrager. Het is nu een gemartel om de Quest op dak te krijgen. Het is maar een paar keer per jaar dat ie op dak gaat, dus mag het natuurlijk niet teveel kosten ;)

    Groet,

    Dirk

    BeantwoordenVerwijderen