maandag 27 maart 2017

Loopschoenen

Maatje 10
Het plan is om dit jaar ook de Elfstedentocht te lopen, tja een mens wil ook wel eens wat anders hoor je ze soms zeggen.
Tom heeft de stoute schoenen aangetrokken en me over de streep getrokken om dit jaar eens wat anders te doen dan fietsen.
Doordat er een extra beloning in de vorm van een brevet aan vast zit, heb ik me laten verleiden tot opgave.
Dat extra brevet is een Elfstedenbrevet wat je krijgt als je de tocht geschaatst, gefietst en gewandeld hebt.

Nou, daar doe je het dan voor. Uiteraard zal het wel een ervaring zijn die we nog zullen heugen, want 230 km in 5 dagen is toch wel een behoorlijke redelijke afstand.
Ben al in januari begonnen met lopen, en tot op heden, tja, moet nu kilometers maken anders komt het waarschijnlijk niet goed.
Maar de loopschoenen heb ik nu, als leek kiezen uit zoveel mogelijk heden is toch wel lastig.
Je hebt de A, B en C versie, en afhankelijk waar je hem voor wilt gebruiken kies je dan, omdat de tocht vlak en op asfalt is heb ik de A versie gekozen, omdat die ligt en makkelijk loopt.
De loopschoenen winkel in Enschede heeft me goed geadviseerd en ik mocht schoenen ruilen als ze niet bevielen na 2 of 3 dagen proberen, nou klasse hoor.

Hier heb ik ook gebruik van gemaakt, uiteindelijk is het de Cuba van Meindl geworden, waarmee we de uitdaging aangaan. De schoen is 1.5 maat groter dan mijn normale schoenmaat, maar dit moet omdat je voeten bij meerdaagse tochten nogal wil uitzetten, en dan ben je de ruimte wel nodig om zonder problemen te lopen.

Het is heel wat anders dan fietsen, want tja, dit gaat wat langzamer.
Mijn huidige wandeltempo ligt tussen de 6 en 7 km, wat redelijk is en de verwachting is dat het bij die lange afstanden zeker niet sneller zal zijn.
Maar goed, we hebben nog 2 maanden om de de basis uit te bouwen tot een goed fundament.
Saluut.

2 opmerkingen:

  1. Een oud collega van me had de schaats- en wandel editie gedaan, maar nog nooit de fiets-editie van de elfstedentocht. Te saai en te plat volgens hem, hij fietst wel veel, hij beheert http://www.heuvelsfietsen.nl

    Loop lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Maarten, bedankt, trouwens wel een leuke site, om heuvels te oefenen voor LEL. Bedankt

      Verwijderen