Kap met extra gaatjes aan de zijkant. |
Ik heb nu ook de kap erbij en er 2 keer mee gereden, het is een stevig ding, en zit strak op zijn plek, maar het zicht rondom is minder als met de velomobielservice kap. Er zitten wel gaatjes aan de zijkant, maar je hebt er geen goed zicht door. Het motorvizier zit meer aan de voorkant, maar daar zit je niet met je hoofd, die zit echt meer naar achteren. Ik heb de gaatjes opgeboord en er wat meer bijgezet, zodat er wat meer zicht is aan de zijkant.
Geluiden zijn er genoeg in de fiets met de kap erop, ga nu oor monitoren kopen, met pasvorm, die worden, in je oren gegoten, zodat ze de ideale pasvorm hebben, Hiermee blijft het externe geluid ook extern.
Ik heb de carbondeksels in de voorwielen vervangen door doekjes, dat scheelt een bak herrie, tjonge wat rammelen die carbondeksels, komt ook doordat ze flinterdun zijn, de stroomlijn zal wat beter zijn van die dingen, maar een beetje rust aan de oren is ook wel lekker.
De achterband is nu ook 40mm breed, die past na een beetje aanpassing van de wielkast. Heb de Alpha 7 nu rondom op 40mm staan, en dat is beter, minder geluid en rolt beter door op de klinkers. Ook heb ik nu een eigen/passend windscherm gemaakt die blijft zitten bij 60+. De Alpha 7 heeft niet een rand zoals de Quest, dus dat maakt het wat lastiger om het scherm vast te zetten, motto is en blijft, geen klittenband op de buitenkant body!
Met windscherm, zonder klittenband op body. |
Het 12 speed systeem gaat eruit, er zit te weinig ruimte onder de achteras, want de kooi van de derailleur kan niet vrij scharnieren, heb nu spullen voor 2 x 11 speed geleverd gekregen, wel jammer, want verdeling met 12 speed was mij wel aangenaam bevallen. 12 speed is er nu nog alleen voor MBT fietsen en die derailleurs zijn best wel groot.
Binnenkort ook voorwielen met 25mm velg, zodat de Greenspeed banden beter uitvouwen en een lager rolweerstand geven.
Echte pluspunten is de verlichting van de Alpha 7, veel licht en de achterlichten zijn echt goed gemonteerd, ze verlichten ook de muts, dus vanaf de zijkant is de fiets ook goed te zien, voor verkeer wat op een zijweg rijdt. De stuurinrichting wil erg graag rechtuit rijden, en windgevoeligheid is gelijk aan die van een Quest, al gereden met sterke zijwind, maar geen centje pijn.
De verschillende aanpassingen doorgegeven aan Roemeniƫ, de kettingloop en inkorten achterbrug worden meegenomen en vanaf volgend jaar toegepast in de productie. Hierdoor loopt de ketting rechter en past een bredere achterband beter in de wielkast.
Saluut.
Mooie fiets, Peter. Hoe groot is het achterwiel? 27,5 of een gangbaar 28" racefietswiel?
BeantwoordenVerwijderenHet achterwiel is 27.5", had liever 28"gehad, zijn meer banden keuzes in te maken.
VerwijderenDe Q-factor is toch de breedte van het crankstel? Jij noemt dat 130mm te KORT is. Bedoel je dan de lengte van de cranks?
BeantwoordenVerwijderenIk had begrepen dat de Alpha7 standaard met 2x11 wordt afgeleverd.
BeantwoordenVerwijderenHebben ze deze dan op jouw verzoek met 2x12 uitgerust?