zaterdag 6 april 2019

Klopt de data?




Onlangs de actie camera van Garmin aangeschaft en ben nu deze volop aan het uitproberen.
Met een volle accu naar het werk, met de bedoeling om na het werk een extra rondje te rijden voordat ik zou gaan eten bij mijn dochter in Oldenzaal.
Tijdens de rit de hele tijd de camera aangehad en toen ik bij mijn dochter was, was de accu leeg na een totaal tijd van 1,5 uur gebruik die dag, en benieuwd hoe de data eruit zou zien.
Na een hele dag werken en druk zijn met van alles en nog wat, ben ik soms best wel toe aan een fris fietsritje. Even de adrenaline uit je lijf trappen.

Na het heerlijke eten naar huis fietsen en na douchen en zo de camera aangesloten op de computer om te kijken hoe een en ander eruit ziet. Ik was redelijk verbaasd want de totaal tijd stond op 1 uur en 6 min, met een totale afstand van 54 kilometer, het drong niet gelijk tot me door, maar opeens dacht ik, klopt dit wel, dat is, ff rekenen, bijna 50 km gemiddeld. Dit kan niet waar zijn.

Was mijn kruissnelheid tijdens de rit vaak boven de 50, maar niet 55+ wat je moet rijden om dit te bereiken, de dag erna de rit via Garmin MapSourse uitgetekend via een track, en daarbij is de totale afstand 47 km. Dan is het gemiddelde overall 44 km, oke, dacht ik, dit is wat bij me past, en ook bij de kruissnelheid die ik heb gereden.

Heb een filmpje gemaakt met kleine korte stukjes van de rit, met wel een track van de hele route rechtsboven in.  Jammer is wel dat het filmpje niet groter mag zijn dan 100mb, door alle info die erbij staat is dat snel vol. Ik zie ook filmpjes op blogspots staan die veel langer zijn, maar waar geen extra info bij weergegeven wordt, zoals snelheid en dergelijke.
Filmpjes met data vind ik wel veel interessanter om te zien.

Maar eens navragen bij Garmin hoe het kan, want de camera pakt alle gegevens van de satellieten die boven ons hangen.
Saluut

2 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit Peter! Toch iets beter te bekijken op HD dan op 360.......;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je op youtube post is die beperking van 100 mb er niet....

    BeantwoordenVerwijderen