dinsdag 17 maart 2015

Actie ivm Premium Dealer Rotor



I.v.m het verwerven van de status Premium dealer hebben we tot 20-04-2015 actiemaand.
Met de vorige actieweken, was er 50% korting op de montage uren, bij montage in Lattrop.
Op verzoek ook op locatie, maar dan moet er wel rekening gehouden worden met aanrijdkosten.

Nu is dat weer zo, 50% korting op montage uren.
Nu ook bij bestellen en zelf monteren, 10% korting op de aanschafprijs.

Uiteraard voorzie ik bij bestellen en zelf monteren, de tandwielen van de persoonlijke afstel/montage merktekens.

Waarom Ovaal:
*   lichter/sneller optrekken.
*   makkelijker klimmen.
*   minder last van je knieĆ«n.
*   minder last van vermoeidheid of langer kunnen fietsen.
*   fietsen met een hogere cadans.
*   net iets sneller als je concurrent.
*   4.1% meer vermogen.
*   9.1% minder last van verzuring.
*   geen last van dode punten.

Wil je ze eerst proberen, geen punt. Als ze niet bevallen, breng je ze terug,


Hoe werkt het dan?

Je benen kunnen niet een constante kracht leveren tijdens de hele pedaalslag, Zier hiervoor de afb. 1.
De groene lijn geeft de kracht in beide benen weer.
Ronde bladen geven overal de zelfde weerstand aan je benen.
De paarse lijn geeft de weerstand weer die je benen ervaren tijdens het trappen.

Duidelijk is dat dit veel meer overeenkomt met de kracht die je daadwerkelijk levert!
Iedereen fietst daardoor makkelijker en soepeler met Rotor Q-Rings!

Behalve het grote voordeel: "Betere krachtverdeling tijdens de pedaalslag"heeft de Rotor Q-Ring nog een hele positieve spin-off, nl: Door de betere krachtverdeling worden de spieren beter en constanter getraind. De triatleten onder ons hebben hier een dubbel voordeel nl: Het verschil tussen "loopbenen"en "fietsbenen"wordt door de Q-Rings een stuk kleiner!

Afb. 3 en 5 laten duidelijk zien welke spieren er op welk moment gebruikt worden tijdens de trapbeweging, Tevens is duidelijk gemaakt door de dikte van de gekleurde lijn hoeveel kracht die spieren leveren.

Hier zien we ook dat tijdens het deel tussen "kwart over"en ongeveer "9 voor half" er 3 sterke spiergroepen aan het werk zijn. Hier moet je dus het grootste blad gaan gebruiken! Ook is goed te ziend dat vanaf "2 voor half" de aanwezige kracht behoorlijk minder is.  
Klein tandwiel dus!



Ik heb de gestuurde reacties van ervaringen samengebundeld in het bericht "Ervaringen van gebruikers".
Zo staan ze mooi samen bij elkaar, en hoeft men niet te zoeken.
Vandaag kwam onderstaande binnen.

Douwe, heeft sinds afgelopen zaterdag ook de aangepaste achterdemper.
De fiets loopt als een zonnetje.
Bij de eerste verkeersdrempel moest ik even wennen aan de straffere achtervering, maar dat went snel. En het weggedrag is er flink op vooruit gegaan.  Met name op een 'bolle' weg voelt de fiets zekerder aan omdat ie minder overhangt.
Nu er weer zomerbanden onder zitten loopt de fiets natuurlijk sneller. Vanmiddag, bij een temperatuur van een graad of 15, ging het echt behoorlijk hard voor mijn doen en draai ik hogere snelheden (een km of 2 hoger) in bepaalde versnellingen als voorheen. Dat is dus het effect van de Rotor Q-bladen en de hogere cadans!
                                              
Volgende week zaterdag weer het eerste brevet Zwolle, vanavond ook een reservering geboekt in Zuid-Limburg voor de "Amstel Gold toertocht" eind april, 250km, ben benieuwd hoe dat gaan zal.
Saluut.

3 opmerkingen:

  1. Het is dus niet verwonderlijk dat ik na een rit alleen last heb van de "rode' spieren?
    Ik merk dat ik niet echt vermoeid raak. na het fietsen kom ik thuis, ga douchen, koken, hond uitlaten en ben verder fit genoeg voor een avondje zingen in het koor. Alleen die bovenbeenspieren, die doen wel wat pijn, de rest helemaal niet. Is daar iets tegen te doen? Mijn cadans is volgens mij prima, tussen 90 en 100 rpm.
    Ademhaling, ook onderweg, is geen enkel probleem. Ik kom nooit uitgeput aan. En toch, ik heb moeite om de snelheid omhoog te krijgen, terwijl voorgaande wat ik schrijf zou doen vermoeden dat dit niet zo zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Casper, ik zal je wat toesturen per mail. Ik zal ook een en ander navragen, maar je kunt ook montage gat met 4 merktekens monteren op de positie waar nu het montage gat met 3 merktekens zit. Je gaat dan wat meer op souplesse rijden, ik denk dat je nu meer op kracht fietst. Als je naar montage gat 4 gaat, draai je het tandwiel een halve slag en komt de ovalie tijd 5 graden later, ben zelf ook bezig geweest en de 5 gr. is een half gat en is een merkbaar verschil. Maar ik vraag het na bij Rotor.

      Verwijderen
    2. Ik zal eens kijken of ik dat aandurf. Mocht het me te lastig lijken, dan zie je me wel weer eens in Lattrop.

      Verwijderen