Staan mooi naast elkaar. |
De hele constructie is van aluminium en vrij simpel op te bouwen. Voor de oprijgoten heb je 2 boutjes nodig om de stukken te koppelen en dan zet je zelfstandig je velomobiel op de dakdrager, waarna je de oprijgoten in stukken onder de velomobiel vastzet op je dakdrager.
Hierdoor geen materiaal in de auto, wat gevaarlijk voor je kan zijn bij ongelukken.
Bij deze constructie was het de uitdaging omdat 2 verschillende fietsen te kunnen plaatsen, dit vanwege de komende vakantie, en zoals je ziet is dat mooi gelukt, op vakantie ben je met meerdere mensen, maar hij gaat ook gebruikt worden om alleen op pad te gaan.
Ook is er ruimte om 2 velomobielen op de dakdrager te plaatsen, wat gewicht en volume betreft kan het, want de meeste dakdragers kunnen max. tot 70 kg belast worden.
Groot voordeel vind ik zelf dat je de wielen van de velomobiel vast kunt zetten met kleine spanbandjes aan de dakdrager, hierdoor krijg je geen beschadigingen aan de body.
Zelf gebruik ik hem al een jaar of 4 en op de Duitse autobaan was het geen probleem om flink door te rijden. Voor die tijd had ik hem altijd op de aanhanger, maar dat schiet niet op, als je ver moet.
Saluut.
Ziet er goed uit op het dak Peter; dat opschieten valt overigens wel mee hoor ben wel met mijn bootje op de trailer naar Spanje gereden en had maar een paar uur meer werk an zonder. De gemiddelde snelheden in West Europa zijn de laatste jaren hard naar beneden gegaan door werkzaamheden en snelheidsremmende maatregelen het hele jaar door, ik vergelijk de reistijden wel eens met 20 jaar geleden of nog langer terug met de motorfiets naar Montclar sur Gervanne in 10 uur lukt echt niet meer zonder 20 bekeuringen.
BeantwoordenVerwijderen