dinsdag 1 januari 2019

Een gezond en veilig 2019 toegewenst. πŸŽ†✨🎈

4 heldere pitjes.
Aan een ieder een gezond, veilig en "de beste wensen voor 2019" toegewenst vanuit Lattropia.
Waar blijft de tijd, afgelopen jaar is zelfs mijn leeftijd begonnen met een 6, oeps, en is al de 3de kleindochter geboren, oeps, je wordt ouder Pappa.



Wat gaat 2019 brengen, we zullen het zien, in ieder geval een hoop kilometers.
Om het in ieder geval veiliger te doen, heb ik dag verlichting aangelegd in de Quest.
Bij mijn vorige Quest was dit een deel van de standaard verlichting, Q497 van 2011
Dit is een uitvoering met de meest complete verlichting die gemaakt is. (in mijn ogen)
Mijn huidige Q755 van 2015, heeft geen dag verlichting, gevaren knipperlicht en mist achterlicht.

Vooral de dag verlichting heb ik 4 jaar gemist, voor mijn idee ben je daarmee veel zichtbaarder in het verkeer. Dan kun je natuurlijk de koplamp aanzetten, maar met langere tochten kost dat veel stroom, en dat heb je met de dag verlichting niet, want dat zijn maar een paar leds, 4 voor en 1 achter.

De top moet ervoor af, maar dat is met het juiste gereedschap een klusje van 20 min. En door de rubber afdichting zit hij niet gekit, wat een luxe. Een draadje trekken met een schakelaar erbij in de dashboard,, vier gaatje in de neus, en klaar is de actie, top weer terug op de fiets.
Al met al is het klusje snel gefikst. En dan denk je waarom 4 jaar gewacht. Wie het weet mag het zeggen.
Saluut.


9 opmerkingen:

  1. Peter jij ook een goed en gezond 2019. Mijn Quest 722 heb ik in Dronten jaren geleden met 6 ledjes als dagverlichting aangeschaft. Mocht van mijn vrouw een blauwe als er maar meer licht op kwam te zitten. Moet zeggen, bevalt prima. De huidige generatie wordt zonder led geleverd heb ik begrepen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De huidige fietsen hebben het niet meer, weet eigenlijk niet waarom niet, ik vind het wel handig.

      Verwijderen
    2. Heeft gewoon bij velomobiel.nl in het nieuws gestaan;
      http://www.velomobiel.nl/nieuws/66/verlichtings-verbeteringen.html

      Dimstand is erbij gekomen, dagrijLEDs zijn vervallen.

      Verwijderen
    3. De 6 volts fietsen hebben ook een groot en dim licht op de koplampen en daarnaast de leds, daglicht dus er is niks voor in de plaats gekomen alleen wat weggelaten. Auto heeft ook dagverlichting en groot en dim licht.

      Verwijderen
    4. Ik citeer alleen maar. Misschien dat de 80 Lux Cyo nog zuiniger gebruikt kan worden als dagrijlicht?

      Ik heb in de Mango ook geen dagrijLEDs, ik rijdt altijd met de Cyo aan. Voordat de 6V accu leeg is ben ik zelf allang leeg.

      Verwijderen
    5. Ja, weet ik, geeft niet, het is alleen jammer dat de leds er standaard er niet meer in zitten.

      Verwijderen
  2. Ook van mij de beste wensen voor jouw en je familie Peter!
    De dagverlichting zat ook op de Strada, maar ik heb die nooit gebruikt. In verband met de tunnels op mijn route en het feit dat alle auto's in ScandinaviΓ« ook overdag verlichting moeten voeren, heb ik me gewoon gemaakt om ook altijd met de koplampen aan te rijden, zelfs in de zomer.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor alleen woon- werkverkeer kan dat heel goed. Maar voor lange tochten heb je dan veel accu capaciteit nodig.

      Verwijderen
  3. De dagrijledjes hebben het bij mij al lang opgegeven. Het voordeel is dat ik mijn achterlicht onafhankelijk van mijn voorlicht kan bedienen.

    BeantwoordenVerwijderen