woensdag 5 juli 2023

Klant ervaring na montage Ovale Q-ring tandwielblad van Rotor.

 

Goedemorgen Peter,

Na de nodige kilometers dacht ik dat het tijd was om mijn ervaringen met je te delen.

De Rotor Q-rings bevallen goed. De hoofd reden om deze toe te passen was het ontzien van mijn gestel, en dan met name mijn knieën. Na alle lock-downs is mijn norm niet meer wat het geweest is. Vooral het herstel van mijn spieren bleef ver achter. Het ontnam mij, zij het in beperkte mate, het plezier in het fietsen. Het werd hard werken in mijn DF. 

Heel veel gereden heb ik nog niet. Al ben ik toch bijna wekelijks naar mijn werk gefietst. De verandering van de tred vind ik minimaal. Misschien komt dat omdat ik niet meer zo veel fietste, waardoor ik het verschil niet merk. Het grootste verschil is toch wel dat ik minder snel verzuur en dat mijn benen langer soepel blijven. Hierbij is mijn gemiddelde snelheid hoger dan eerst en blijf ik tijdens het fietsen versnellen. Mijn spierherstel in de benen, en met name rond mijn knieën, is vele malen beter en korter.

Tijdens mijn woonwerk ritten van 28 km, ligt mijn gemiddelde snelheid tussen de 36 en 37 km/h. Mijn kruissnelheid varieert tussen 42km/h tot 53 km/h, afhankelijk van de weersomstandigheden en het overige verkeer. Dit is sneller dan toen ik nog pre-covid fit was. Mijn cadans is hierbij ongeveer gelijk gebleven, zo’n 95 rpm. Mijn vermogens meters hadden last van lege batterijen, dus dat verschil heb ik nog niet kunnen meten.

Nu zijn er meer factoren die voor het verschil zorgen. Het weer is beter, ik rijd met andere banden maar het merendeel komt toch van de Q-rings.

Nogmaals bedankt voor je diensten en uitleg!

Een tevreden klant geeft toch altijd een goed gevoel!
Saluut.


1 opmerking:

  1. Ik heb al een paar jaar de 'oude' ovalen op mijn Ratobike. Ze waren voor mij een live saver in de heuvels bij het EK in Frankrijk. Door de soepel tred kon ik het allemaal net halen. Daarna wilde ik ook ovalen in mijn DF. Door allerlij omstandigheden kwam het er niet van. Uit eindelijk sinds 2 jaar of zo eindelijk de gang naar het oosten gemaakt. De 'nieuwere' ovalen zijn iets vlakker en idd merk je nauwelijks verschil. Maar die is er wel degelijk. Het wennen gaat heel vlot maar de soeple natuurlijk tred is voelbaar. Ik had een oud rond blad naast de ovaal omdat anders de 'spin' van de cranks niet past. Als je de ketting omlegd voel je onmiddelijk dat rond niet natuurlijk draait. Raar he? Helaas ben ik nu zover om de DF e ondersteund te maken. Dat gaat ook met horten en stoten door allerlij aanpassing die nodig zijn. Maar mijn grootste hidernis dat de ovalen niet overgezet kunnen worden. De vrijlooo van de moter laat de stand vd trappers telkens verlopen dus de ovaal werkt niet. De ombouw is nog niet afgerond maar dat ik nu al afscheid zou moeten nemen vd ovalen doet mij zeer en bracht mij aan het twijdelen. Ik rij meer km's zonder ondersteuning liever met ovaal dan af en toe de motor aan (in de stad) en daarvoor terug te moeten naar ronde bladen. Lastig.

    BeantwoordenVerwijderen