zondag 25 maart 2012

Onwaarschijnlijk hard

Woensdagavond een nieuw schermpje gemaakt en op de Quest gezet. Donderdag natuurlijk de eerste rit en op weg naar het werk merkte ik wel dat het schermpje bijna niet besloeg dmv het extra kleine schermpje wat ervoor zorgt dat de er een luchtstroom langs de binnenkant van het scherm naar boven gaat. Omdat ik wist dat ik vrijdag geen extra kilometers kon maken omdat ik naar een mannenweekend zou gaan, moet dat maar op de donderdagmiddag, had Grytsje ingelicht dat het tegen 6 uur zou worden voordat ik thuis zou zijn. Eigenlijk helemaal niet de intentie om hard te gaan maar ik ging om 16.48 in de fiets en stapte thuis na 59 km uit om 18.10. Doordat ik de hartslag meter niet omhad wist ik niet het gemiddelde, wel had ik gezien dat het gemiddelde van de laatste 2 weken naar 39 km was gegaan, en dat deed bij mij het vermoede boven komen dat het het wel hard was gegaan en het gemiddelde van deze rit wel hoog zou moeten zijn, tijdens de rit moest ik een paar keer stoppen, voor stoplicht en een onwillige auto die bleef staan, en bij een keerpunt ff stil gestaan om wat te drinken. Tijdens de klimmen bij Vasse en Ootmarsum waar je naar 80mtr hoogte moet klimmen, kon ik goed de snelheid vasthouden. Dus al met al vrijdagmorgen eerst maar ff gerekend op het werk na een rustige herstelritje, want ik voelde s'avonds de bovenbenen goed.
Het gemiddelde komt dan op 43.17km, maar het gereden gemiddelde moet hoger liggen als je stilstaan van de tijd aftrekt.
Vorig jaar in Friesland op het vlakke wel eens 45km gemid. gereden over 75 km, maar ik denk dat dit gezien de hoogte verschillen en de vele kleine dorpjes waar je doorheen moet een snellere rit is geweest.
Heb tot nu toe nog niet echt veel kilometers gefietst dit jaar, ben benieuwd als het ritme terug is wat er dan alsnog een keer op de teller komt te staan. Misschien ga ik Wim Schermer wel achterna, hoe ouder hoe sneller :-))
Van de week, op verzoek, nog wat extra foto's plaatsen van het schermpje.
Saluut

Geen opmerkingen:

Een reactie posten