maandag 24 februari 2014

De zon schijnt en dan ...?

Vandaag schijnt de zon lekker en de temperatuur schrijven we met 2 cijfers.
Mooi weer dus om te kijken hoe de conditie is en om eens lekker om te rijden na een dagje werkend. Vanmorgen was het nog lekker fris maar als ik buiten kom om half 5, al bijna lekker warm.
Vorig jaar regelmatig om gereden via Hengelo, dus ik weet welke standaard snelheden ik kan rijden, en na al die koude kilometers is het lekker om met warmte wat snelheid te pakken.

Ben dit jaar echt van plan om mee te doen met CV eind juni, dus er moet wat gebeuren, laatste keer CV is al mooi wat jaren terug, we reden nog gewoon met het standaard deksel en van afplakken of racekappen hadden we nog niet veel kaas gegeten.
Volgens mij is Zandvoort de laatste keer geweest dat ik meegedaan heb, volgens mij is dat 2006 geweest.

Maar goed, na enkele kilometers ben ik lekker warm en gaat het gas erop, totale afstand die ik gereden heb is ongeveer 36 km, en op de lange stukken wees de teller duidelijk boven de 50 km aan, zelfs het duidelijke valse plat naar Ootmarsum vanuit Fleringen ging nog boven de 40, vlak voor Ootmarsum na Reutum, ging nog in 35, al met al, toch de hele tijd duidelijk sneller dan vorig jaar.

Uiteraard telt mee dat het nog maar maandag is, en niet vrijdagmiddag, want dan ligt het duidelijk wat lager na een hele week werken en fietsen.
In ieder geval staat de datum van CV in mijn vrouw haar agenda, zodat ze niet wat anders afspreekt.
Ondertussen heb ik zelf uiteraard ook een racekap, ben benieuwd wat dat wordt deze zomer.
Saluut.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten