zondag 30 januari 2022

Dagrij verlichting gemonteerd in Milan SL.

Maar op de kop.
Dit jaar is het weer de bedoeling om wat meer brevetten te gaan fietsen, vond het altijd leuk en het blijft toch wel een beetje trekken. En om overdag toch verlichting aan te hebben wat weinig capaciteit van de accu vraagt is de oplossing van leds in de neus een hele zichtbare en veilige oplossing.

Van 2010 tot ongeveer 2014 werden ze standaard in de Questen gemonteerd, en ik was er altijd erg tevreden over. In 2015 ben ik het zelf gaan doen bij mezelf en klanten die dat ook graag wouden, vooral tijdens de donkere dagen en bij lange tochten is het een stukje extra veiligheid als je voor en achter leds hebt die branden, kost relatief weinig stroom.

Maar hoe doe je het bij een Milan SL waar geen service luik in zit. Want die zit er pas in in de MK7, en dit is een MK4. Als de fiets op zijn wielen staat kom je niet met je handen voorin. Dus dan maar op de kop, zodat je zelf gewoon rechtop, op je knieƫn zittend, wel met je handen voorin kunt komen en datgene kunt doen wat nodig is.

Wel moet je rekening houden met het feit dat je een diode moet plaatsen zodat je koplampen niet aan gaan als je de leds aan zet, want zowel bij gebruik van de leds als koplamp, moeten de achterlichten wel branden. en de leds en koplampen moeten onafhankelijk aan en uit gezet kunnen worden.

Hiermee kan ik eigenlijk de schakelaar van de leds altijd aan laten staan, alleen in het donker zet ik ze uit.

Mooi gezicht toch!

 

2 opmerkingen:

  1. Zo werd er vroeger door Duitse monteurs ook aan Milans gewerkt.

    Is eigenlijk de enige handige manier.

    Mooi, deze extra verlichting.

    BeantwoordenVerwijderen