dinsdag 20 december 2011

Ff een snel rondje

Het afgelopen weekend geen tijd gehad om te fietsen. Tom Hospes helpen met verhuizen, saxofoon spelen in muziekband kerk en bezoek aan een oud collega zorgde ervoor dat het niks werd.
Deze week 2 dochters jarig geeft ook al niet veel tijd om te fietsen, daarom maar op maandagavond na het werk  ff snel eten en hup de fiets in om toch nog te fietsen,
Het is donker, koud, winderig en het regen ook nog eens. Het is wel de eerste keer dat het regent tijdens het fietsen met racekap.
Ik heb het kleine schermpje weer gemonteerd, maar dit valt erg tegen, het beslaat al vrij snel, dus ik zie niks meer. Aan de kant dat ding, want het grote vizier staat een klein beetje open en beslaat hierdoor niet.
Door de regen moet je eronderdoor kijken, want je ziet niks door alle schitteringen, vooral tegenliggers, een ramp. Maar goed, je moet wel fietsen voor de conditie.
Tegen de wind in vervormd het vizier nogal, zodat ondanks dat het open staat de punt toch op het deksel komt.

Moet Wim maar eens vragen om een dikker vizier, als het vizier zo erg vervormd maak ik me ook zorgen over de stroomlijn, of dat nog wel zin heeft.
Afgelopen zaterdag extra klittenband op de rand geplakt naar achteren en dit is echt een verademing.
De stokjes van het vizier steken niet meer onder de kap uit en zitten toch stevig vast omdat ze schuin over het klittenbank lopen. Echt een aanrader, de extra hoekjes die nu onderaan de kap zitten kunnen eraf, bespaart ook weer gewicht.
Als ik foto's kan plaatsen (moet ik nog ff uitvinden hoe dit moet) zal ik laten zien hoe het eruit ziet.

Om kwart voor 8 ben ik weer thuis na 50 km en snel douchen want om 8 uur moet ik in Sneek zijn.
Donderdag de Quest van Klaas de Jong aanpassen en dan is het al weer Kerstmis 2011.

2 opmerkingen:

  1. Hi Peter,
    Dat het vizier vervormt bij harde wind wordt deels veroorzaakt doordat je het aangrijpingspunt van de bedieningspootjes naar achteren hebt gebracht. Laat je ze in de normale stand staan, dan is wel enige vervorming, maar dat blijft beperkt en heeft geen invloed op de aerodynamische vorm. Een dikker vizier kan natuurlijk wel, maar dat beslaat eerder.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Wim,

    Dat ben ik niet met je eens. Ik heb nog wel de normale instellingen maar bij harde wind vervormt het vizier enorm.

    vriendelijke groet,

    tom

    BeantwoordenVerwijderen