maandag 26 december 2011

Onderhoud voor derden

De laatste tijd heb ik al wat laten doorschemeren over onderhoud aan Questen voor derden.
Ik doe al jaren het onderhoud aan Tom Hospes zijn fietst, en dan heb je een boel werk, hij is groot en sterk, dus de boel gaat wel eens kapot. :-)) geintje Tom.
Daar kwam Klaas de Jong bij en er zijn nog een paar mensen die af en toe eens langs komen.
Heb een technische opleiding, dus dat komt mooi van pas.
Nu ik sinds 2 jaar een gedeelte van het huis heb aangepast zodat ik weer over een fatsoenlijke garage beschik, kan ik mooi overdekt sleutelen, daarvoor stond ik altijd buiten.
4 jaar terug vlak voor Oliebollentocht Lelystad stond ik de hele dag in de vrieskou te sleutelen, brrrrrrrrrrrrrrr KOUD MAN.
Ik had 2 dagen voor kerst vrij en tegen de mannen gezegd dat ik dan wel onderhoud kon doen, nou dat zijn 2 volle dagen geworden.
Tom zijn racekap aanpassen en pedalen monteren en zorgen dat zijn grote schoenen maat 48 in de fiets passen.
Klaas wou brede velgen, grote trommels, nieuwe remkabels, stuurstang aanpassing hebben voor betere afstelling, nieuwe pedalen en demontabele as onder zijn stoel hebben.
Daarnaast nog wat uitleg over afstellingen en dan kan Klaas met een gerust hart volgend jaar naar Spanje voor een fietstocht terug naar huis in Sneek.
Al met al reed Klaas zaterdagmorgen weg met zijn Quest en kon ik zelf ook nog ff gaan raggen met mijn Quest. Want we moeten wel trainen voor de Oliebollentocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten