zondag 4 augustus 2013

Registratie LEL

Echt op zijn Engels
De dag voor de start wordt gebruikt voor de registratie, nou ja, je hebt je al ingeschreven. Dus hoe zo registratie, maar goed 4 jaar terug duurde dit de hele dag en we hopen natuurlijk dat dit niet weer zo gaat.
Het is ook nog en keer verschrikkelijk warm, tjonge wat heet. De registratie begint om negen uur en om tien uur heb ik een afspraak met de cameraploeg.
Om iets over negen rijden we naar de startlokatie, Gert rijdt voorop en ik er achter, vlak voor een onoverzichtelijke bocht wordt ik ingehaald, en de aso probeert ook nog Gert in te halen. Opeens een tegenligger die door de bocht komt. Alleen doordat Gert naar links stuurt en de tegenligger ook, voorkomt een ongeluk, ik zweer je er past geen hand meer tussen, we schrikken ons het bekende hoedje, wat een aso. Een bocht verder probeert meneer ASO het weer. Ik ben geschrokken maar Gert nog veel meer.

Bij de registratie is het allemaal goed geregeld. Met 5 min. hebben we onze spullen. Netjes, zo kan het ook, overal lopen vrijwiligers rond die van alles voor je willen doen. Zonder auto zijn ze heel vriendelijk die Engelse:-)
Om 10 uur heb ik het intervieuw, en als dat allemaal achter de rug is, is het rond kijken en je vergapen  aan de verscheidenheid van de fietsen.
We tellen ongeveer 9 velomobielen waaronder ook de Engelse vierwieler. Ook zie ik de Franse fiets, waarbij je achteruit, moet trappen als je het bergverzet gebruikt. Heel apart. Heb de man zien fietsen in 2007.

Niet tegen de regen maar tegen de zon.
Ook hoor ik een vrijwilliger vertellen dat er gratis ontbijt is bij de start, kijk dat moet je een Hollander niet vertellen. S'middags wissel ik de stugge marathons om voor F-lite banden voor. Die rollen toch wel beter, en geven meer comfort.
In het zuiden zijn de wegen nog redelijk.

Terug op de camping doe ik de laatste voorbereidingen, zodat ik zo weg kan als de wekker gaat, eten doe ik bij de start. Gert en ik gaan uit eten bij de dichtsbij zijnde pub, maar dat wordt een chinees. Ik heb nogal scherp spul besteld en koel dit met cola. Als we terug gaan begint het te regenen en er komt een onweersbui voorbij, net als we op de camping zijn.
Een bijzondere man met een bijzondere fiets.
Nou dit betekend om 8 uur in de tent, verder niks te doen, en de hele nacht regen. Om 4 uur stopt dit, ik slaap weer niet met al dat getik op de tent, oordoppen helpen ook niet.
Mentaal maakt het dit wel zwaar, 3 dagen geen goede nachtrust, en dan 1400 km gaan fietsen. Tja, ik ben dan ook blij dat het 6 uur is, mijn start is om 7 uur.
Hier heb ik bewust voor gekozen, niet te vroeg, kom je ook niet in de verleiding om te gaan jagen met snelle rijders.
Saluut

Geen opmerkingen:

Een reactie posten