Gezellig aan de koffie |
Tonnie had weer een mooie route uitgezet en liet een 2 wieler ligfiets voor rijden, wel aangegeven dat het tempo niet boven de 25km zou moeten komen.
Aldus gezegd, dus ook zo gedaan, een paar liggers gaven aan dat ze op hun nieuwe velomobielen zitten te wachten, dus genoeg stof tot praten.
Zelf was ik naar Delden gefietst en Grytsje met de velomobiel op de auto, dit doen we nu al een paar keer en bevalt goed. Vaste prik is dat we na 30 km een soort lunch nemen, en dat we na 30 km ook weer terug zijn bij de start plaats. Al met al een leuk en gezellig ritje, alleen jammer dat onze vaste cameraman er niet bij was om alles op de gevoelige plaat vast te leggen.
Volgende keer een herkansing Johan.
In Januari al eens een 200km samen gereden vanuit Zwolle en dat beviel goed. Aardige vent en kan goed doorrijden.
Afgesproken dat ik hem ophaal en samen gaan we naar de start, de wind is sterk, dus de laatste 100km wordt strak tegen de wind in. Maar goed met een velomobiel maakt het niet zoveel uit of je tegen of wind mee hebt.
Bij de start zijn er wat GPS problemen, maar die zijn snel opgelost.
De eerste 100km zijn veel wind mee, en we gaan bij Nieuw Schoonebeek de grens over, daarna zijn het hele stukken naar het westen waarbij we regelmatig tegen de 50km rijden. Toch lukt het een racefietser om ons bij te houden en doordat hij sneller in de dorpen en zo is, raken we hem op een gegeven moment kwijt, ook doordat er een stoet oldtimers langs komt en een verkeersregelaar ervoor blijft staan :-)
De eerste 100km zijn veel wind mee, en we gaan bij Nieuw Schoonebeek de grens over, daarna zijn het hele stukken naar het westen waarbij we regelmatig tegen de 50km rijden. Toch lukt het een racefietser om ons bij te houden en doordat hij sneller in de dorpen en zo is, raken we hem op een gegeven moment kwijt, ook doordat er een stoet oldtimers langs komt en een verkeersregelaar ervoor blijft staan :-)
In Balkbrug is de eerste stop en ook wel het punt dat we tegen de wind in gaan draaien.
Heiner trekt zich niet zoveel aan van de wind, want die blijft stug doortrappen naar de 50km, heb er een hele kluif aan, gelukkig is de conditie na covid weer een beetje terug, maar het is wel werken geblazen, gelukkig is hij niet zo snel met bochten, en door dorpen rijden, dus dat geeft mij weer tijd op hem bij te halen.
De laatste 30 km gaan weer door Duitsland en de wegen daar zijn toch wel van een andere kwaliteit, vooral de binnenwegen. :-)
Na 205km zijn we terug en het gemiddelde staat op 35km, wat ik hoger verwacht had, maar doordat Heiner met zijn Milan een hekel heeft aan snelheidsdrempels zakt het tempo dan ook geweldig.
Beide zijn we tevreden met de rit, en volgende week staat de 300km op het programma, dan blijven we in Duitsland en gaan we het Teutoburgen Wald in, met de nodige hoogtemeters. We zien wel hoe dat gaat.
Saluut.
Hallo Peter, wat is het verschil tussen jouw en Heiners Milan, dat hij meer moeite heeft met drempels?
BeantwoordenVerwijderenIk heb mijn veerpoten wat verlengd waardoor hij iets hoger op zijn voorwielen staat. En heb de plastic stroken er onder weg gehaald, beide ingrepen geven meer ruimte, zodat ik bijna alle verkeersdrempels kan nemen zonder ze aan te raken. Af en toe komt het nog voor. Maar dan geen harde klappen maar lichte schuurgeluiden.
BeantwoordenVerwijderenMijn nieuwe Milan GT 7080 staat ook behoorlijk hoog, mede door 42 mm voorbanden. Drempels raak ik zelden in het Noorden van Nederland. Ik weet wel dat vooral in steden soms enorme steile drempels zijn. Dan is het eigenlijk onmogelijk ze niet te raken met voetenbulten, maar er voorzichtig schuin overheen rijden helpt veel. Standaard is de bodemvrijheid van de Milan GT flink groter dan de SL.
BeantwoordenVerwijderen