woensdag 16 augustus 2023

Paris Brest Paris 2023

 


Komende zondagavond is de start in groep F, met nummer 146.
Na 2007 en 2015 wordt dit de 3de keer dat we deelnemen aan deze mooie monstertocht.
Ik ga hem samen rijden met Hiener Neumann uit Nordhorn die met een Milan GT rijdt.
De planning is om na elke 400 km te gaan slapen, hiervoor hebben we een huisje gehuurd waar we lekker 2 keer gebruik van kunnen maken, eigenlijk zijn het 3, 400km brevetten :-)
Alleen wel kort achter elkaar.

Ik ken een paar andere velomobielrijders die ook meedoen uit Nederland, ben benieuwd wat we allemaal gaan meemaken, de planning is om donderdagmorgen weer terug te zijn in Parijs en dan vrijdag terug naar huis.

Het grootste gedeelte is wat route betreft wel bekend, er zijn een paar aanpassingen, de eerste 2 x ben ik op maandagmorgen gestart, en nu op avond, nadeel is dat je je ritme gelijk breekt, maar ik verwacht daar geen problemen mee, voordeel is dat je de trajecten die je in het donker gefietst hebt, nu overdag fietst.

Zover ik weet zijn 8000 deelnemers toegelaten, maar zal me niet verbazen als er 500 niet komen opdagen, het is altijd lastig om alles van te voren precies in te schatten, en er gebeuren ook tijdens de maanden ervoor dingen waardoor deelname niet meer mogelijk is.

Het wordt best wel een warme uitvoering, tussen de 25 en 30 graden, en dan wordt s'nachts rijden wel een voordeel.
Het thuisfront zal de ontwikkelingen/voortgang bij houden op mijn blogspot. Wordt meestal wel veel gelezen tijdens zulke tochten. 
Uiteraard ben ik tegenwoordig ook te volgen via Strava.
Saluut.

2 opmerkingen: